سلامت روان

سلامت روان

سلامت روانTel:88-0000-0000

افسردگي دوقطبي و تفكرات خودكشي

مراحل مربوط به نجات يافتن از افسردگي دوقطبي و تفكرات خودكشي
با يك فردي صحبت كنيد – پزشك خودتان، مدير موردي، بستگان يا دوستان.

كمك دريافت كنيد – پزشك يا مدير موردي شما مي تواند به شما كمك كند تا علائم خودتان را مديريت كنيد.

در شرايط اوژانسي مي توانيد با تيم ارزيابي شرايط بحراني سلامت روان عمومي محلي خودتان تماس برقرار كنيد (كه در برخي مواقع به عنوان تيم CAT ناميده مي شوند).

تنها نباشيد – سعي كنيد كه در كنار افراد ديگر و فعال بمانيد.

افسردگي دوقطبي و تفكرات خودكشي
افسردگي دوقطبي و تفكرات خودكشي – مشاوركو
كمك كردن به فرد داراي اختلال دو قطبي
آيا شرايط اوژانسي داريد؟
در صورت وجود شرايط زير، سريعا به دريافت كمك اقدام كنيد:

به صورت عمدي به خودش آسيب مي زندصحبت كردن در رابطه با خودكشي يا آسيب زدن به يك فرد ديگراز خود بيخود مي شود (نمي داند كه چه كسي است، در كجا است و در چه زماني از روز است)داراي يكسري توهمات (شنيدن يا ديدن مواردي كه واقعي نمي باشند) و هذيان ها (داشتن عقايد كاملا عجيب و غريب، كه در اغلب مواقع بر مبناي توهمات مي باشد) استدچارسردرگمي است يا هيچ احساسي نداردداراي يكسري برنامه هاي غيرواقعي مي باشد

اختلال دوقطبي فقط بر روي بيمار مبتلا به اين اختلال تاثير نمي گذارد.

اين بيماري همچنين بر روي خانواده و دوستان وي هم تاثير مي گذارد.

اغلب افرادي كه رابطه نزديكي با فرد مبتلا به اختلال دوقطبي دارند، تحت شرايط استرس قرار مي گيرند. ممكن است اين افراد دچار سردرگمي شوند يا نسبت به بيماري و نقش شان در بهبود فرد بي اطلاع باشند.

شايد آنها نسبت به انجام دادن مواردي كه منجر به وخيم تر شدن شرايط شود، ترس داشته باشند.


كمك كردن به فرد داراي اختلال دو قطبي
به چه نحوي مي توان به فرد داراي اختلال دوقطبي كمك كرد
در صورتي كه شما اعضاي خانواده، دوست يا مراقب فرد داراي اختلال دوقطبي هستيد، بايد يك سري مواردي را براي كمك به وي انجام دهيد:

در دسترس تيم مراقبت سلامت فرد باشيد (با رضايت فرد).
در صورتي كه فرد علائم شيدايي يا شيدايي خفيف داشته باشد، در رابطه با كارهايي كه بايد انجام بدهيد، يك برنامه اي داشته باشيد.
در زماني كه يك فردي دچار شيدايي مي باشد و تفكرات واضحي ندارد، سعي كنيد مانع از انجام دادن تصميمات مهم توسط وي شويد، چرا كه آنها در اين شرايط با ريسك مربوط به زيان مالي، از دست دادن شغل و اعتبار خودشان مواجه هستند.
به فرد اطمينان دهيد كه در دسترس وي قرار داريد.
مواردي كه انجام دادن آنها مفيد نمي باشند
سعي كنيد كه از انجام دادن اين اقدامات رايج اجتناب كنيد:

زماني كه فرد قادر به داشتن تشخيص درستي نمي باشد، از سرزنش كردن فرد به دليل اقداماتي كه انجام مي دهد، اجتناب كنيد.
به اين فرد بگوييد كه رفتار يا اقدامات خودش را به صورت نرمال تغيير دهد – به جاي آن، نحوه تاثير اقدامات آنها بر روي خودتان را توضيح دهيد.
خانواده شما به چه نحوي مي تواند كمك كند
اعضاي خانواده مي توانند:

به دوست داشتن شما وارائه حمايت عاطفي ادامه دهند به شما كمك كنند تا مشكلات موجود را حل كنيدزماني كه شرايط سختي داريد، به شما كمك كنند تا كارهاي روتين روزانه را انجام دهيد

به شما كمك كنند تا علائم هشدار دهنده اوليه را شناسايي كنيدبه شما كمك كنند تا بهترين مراقبت را دريافت كنيدبه شما كمك كنند كه به زندگي اجتماعي، مطالعه يا كار خودتان برگرديد

به شما كمك كنند تا به تيم مراقبت سلامتي خودتان توضيح دهيد كه چه مواردي براي شما اهميت دارند و براي داشتن بهترين شرايط، به چه مواردي نياز داريدبه شما كمك كنند تا علائم خودتان و هر نوع تاثير جانبي داروها را دنبال كنيد.

در برخي مواقع يك فرد ديگر مي تواند پيشرفت ها و مشكلاتي را مشاهده كند كه شما قادر به مشاهده آن نيستيد.

 اين مورد مي تواند به شما و تيم درمانتان كمك كند تا موثرترين روش درمان را انتخاب كنيد.

در صورتي كه فرد كمك نخواهد، چه اتفاقي صورت خواهد گرفت؟
زماني كه يك فرد مبتلا به اختلال دو قطبي، علائم مربوط به شيدايي خفيف يا شيدايي را داشته باشد، در برخي مواقع متوجه افكار و اقدامات عجيب و غريب خودش نمي شود. برخي افراد از تفكرات شيدايي لذت مي برند و نمي خواهند كه اين تفكرات متوقف شوند.

ممكن است آنها بر اين باور باشند كه نيازي به دارو، متوقف كردن تفكراتشان يا مخفي كردن آن ندارند.

در برخي مواقع، نياز است كه قبل از موافقت بر روي مصرف دارو، اين افراد چند مورد برگشت شيدايي را تجربه كنند.

منبع :افسردگي دوقطبي و تفكرات خودكشي- مشاوره

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۳۸:۱۴ | نگار
،

فوايد خوش بيني بر سلامتي:ما را به يك مافوق انسان تبديل مي كند.

موانع موجود را برداريد، از بدبيني دست برداريد ! خوشبين بودن يك عامل كليدي براي شكست ناپذيري مي باشد.

با وجود تلاش هاي بسيار ما براي حفظ سلامتي از طريق ورزش و تمرين، ما همواره با يك خطر مربوط به اسيب ديدن مواجه هستيم. آيا مي توان اين آسيب را با استفاده از خصوصيات و ويژگي هاي شخصي تحت كنترل در آورد؟ اجازه بدهيد كه وارد بحث مربوط به منافع خوش بيني شويم.

اخيرا يك مطالعه در انگلستان، تاثيرات خوش بيني را بر قابل پيش بيني بودن صدمات ، و عملكرد بعد از آسيب ديدن، مورد آزمون قرار داده است و به اين نتيجه رسيده است كه با افزايش سطح خوش بيني، در مردان و زنان ورزش كار ، احتمال صدمه ديدن در اين افراد كاهش مي يابد.

به نظر مي رسد افراد خوش بين، در بهبود سلامتي خود ، فعال تر باشند. آنها به طور مناسب تري، استراحت و تغذيه را مديريت مي كنند، و در موقعيت هاي مناسب و تعداد و طول مدت مناسب، ورزش انجام مي دهند. آنها همچنين به اين نتيجه رسيدند كه واكنش هاي استرس، در طول موقعيت هاي فيزيكي سخت آنها وجود نداشت.

افراد خوش بين فعالانه به دنبال ارتقاي سلامتي خود هستند، در حالي كه همچنان ريكاوري انجام مي دهند، و در اين شرايط، به احتمال پايين تري دچاراحساسات منفي، از قبيل افسردگي، بي قراري، يا گوشه گيري مي شوند، مواردي كه احتمال تكرار شدن صدمات را افزايش مي دهد.

آينده اي را تصور كنيد كه از امروزتان بهره مي گيرد
خوش بين بودن و بد بين بودن، از طريق انتظارات عمومي مشخص مي شوند، كه نتيجه آنها، به ترتيب، مثبت و منفي خواهدشد. در حالي كه تحقيقات نشان مي دهند كه خوش بين ها، بهزيستي رواني بيشتري را نسبت به بدبين ها تجربه مي كنند، در هنگام سختي هاي زندگي مثبت ماندن نسبت به آينده بسيار سخت است.

درباره ي رواندرماني شناختي
تحقيق نشان داده است كه داشتن بهترين تصور از خود ممكن، مي تواند خوش بيني را افزايش دهد. تصور بهترين خود ممكن شامل تفكر و نوشتن در مورد خصوصيات آينده، با استفاده از ويژگي هاي ايده ال و بهترين دست آورد ها مي باشد.

فوايد خوش بيني بر سلامتي: ما را به يك مافوق انسان تبديل مي كند.

محققان در دانشگاه اوبرو به اين نتيجه رسيدند كه دانشجوياني كه در مورد بهترين خود ممكنشان تفكر مي كنند مي نويسند و اين وضعيت را تصور مي كنند، نسبت به افرادي كه اين كار را براي يك روز معمولي از زندگي خود انجام مي دهند، افراد خوش بين تري هستند. محققان اين مطالعه بر اين عقيده اند اين امر بدين علت است كه آنها بهترين خود ممكن خود را به اهدافشان متصل مي كنند.

يك فرد با بهبود شرايط دسترسي به يك هدف، يك وضعيت خوش بينانه تري را تجربه خواهد كرد. در حقيقت، تفكر در مورد يك وضعيت مثبت مانند رفتار يا حركت به سمت ان هدف مي باشد و منجر به افزايش اعتماد به نفس در فرد موفق خواهد شد.

خوش بين بودن به شما اجازه مي دهد طول عمر بيشتري داشته باشيد
مطالعات متعددي به اين نتيجه رسيدند كه خوش بين بودن، با طول عمر در ارتباط است، همچنان كه احساس فيزيكي و رواني خوب هم، در مقايسه با بدبيني تاثير گذار است، كه قبلا بحث شده است.

يك مطالعه در ايالات متحده، در حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر را بررسي كرد و به اين نتيجه رسيد كه افراد خوش بين، نسبت به افراد بد بين، به احتمال كمتري در اثر بيماري گرفتگي رگ قلب يا ديگر عوامل مي ميرند و اختلاف مرگ بين اين افراد ، بالاي هشت سال مي باشد. مطالعات مشابه ديگري نيز صورت گرفته است كه ارتباط ما بين خوش بيني و وضعيت سلامتي خوب را تاييد كرده اند.

منبع :فوايد خوش بيني بر سلامتي:ما را به يك مافوق انسان تبديل مي كند.- كانون مشاوران ايران

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۳۶:۰۴ | نگار
،

چگونه بر ترس قبل از ازدواج غلبه كنيم؟

آيا از اين كه با فرد ديگري براي بقيه عمرتان زندگي كنيد ميترسيد؟

آيا ازدواج بدون هيچ دليلي باعث ترس و وحشت شما مي شود؟احتمالا يك تجربه بد باعث شده تا ازدواج بترسيد. هر كسي به فردي براي ادامه زندگي نياز دارد. شما مي توانيد به ترس خود از ازدواج غلبه كنيد.

گاموفوبيا! گاموفوبيا به معني ترس از ازدواج است. ايا به عنوان كودك ديده ايد كه پدر و مادرتان در يك ازدواج بد درگير بوده اند؟

آيا در حضور شما هر روز دعوا مي كرده اند، به هم توهين مي كرده اند و نهايتا يك روز يكي از آنها شما را ترك كرده است؟

اين چيزي است كه شما از ازدواج ديده ايد. يا نه بارها افراد مختلف به دلايل ناموجهي قلب شما را جريحه دار كرده اند؟

حالا، شما به هيچ فردي اجازه ورود به زندگيتان را نمي دهيد چرا كه فكر ميكنيد تجربه ي دردآوري از ازدواج خواهيد داشت و تا آخر عمر در اين ازدواج بد گير خواهيد كرد.

شايد شما هنوز آن فرد مناسب را ملاقات نكرده ايد يا علي رغم بودن در يك ارتباط سالم، برخي چيزها به نظرتان نادرست است و شما به طور ناخودآگاه نمي توانيد جلوي خودتان را بگيريد تا به فرد مقابلتان خيانت نكنيد.

نهايتا، اين ترس از ازدواج است كه شما را از تلاش براي بازگشايي اين مسائل باز مي دارد.

نشانه هاي فوبياي ازدوج
ترس از تعهد داشتن در روابط عاطفي
احساس عصبانيت حين ديدن هر چيز مرتبط با تعهد
ضربان قلب
تمايل به فرار از تمامي مكالمات مربوط به ازدواج
عدم ارتباط در اغلب روابط
عدم تمايل به پيش بردن ارتباط به مراحل بعدي و جدي تر
اطلاعات مبهم از برنامه ها و اهداف آتي براي شروع يك زندگي خانوادگي و برپا كردن يك خانواده
شاد نبودن در يك ارتباط سالم
انجام كارهايي كه بدون در نظر گرفتن احساسات فرد مقابل باعث ناراحتي او مي شود

به چه نحوي مي تواند سوء استفاده مالي را در يك رابطه تشخيص داد در زماني كه شما در مورد سوء استفاده خانگي فكر مي كنيد، به احتمال زياد اولين…
موارد زير توصيه هايي هستند كه به شما كمك مي كنند به ترس قبل از ازدواج غلبه كنيد:

مطمئن شويد كه واقعا براي ازدواج آمادگي داريد
ارتباط شما ممكن است عالي باشد اما هنوز چيزي وجود دارد كه شما را از گفتن ” من ازدواج مي كنم” باز مي دارد هرچند شما با كسي باشيد كه مي دانيد به او بله را خواهيد گفت.

از خودتان بپرسيد ايا در بيست سال اينده از زندگي من همچنان عاشق اين فرد خواهم بود؟

آيا فرد ديگري وجود دارد كه من ممكن است با او زندگي شادتري داشته باشم؟ آيا كاري هست كه قبل از ازدواج ميخواهم به انجام برسانم؟

آيا قلب من اين حس را دارد كه با فرد درستي هستم؟

من در طي پنج سال آتي از زندگي چه مي خواهم؟ و ايا من آمادگي اين را دارم كه از عهده ي مسئوليت هاي خود به عنوان يك همسر بر بيايم؟ اينها به شما كمك مي كنند بدانيد كه ايا واقعا براي ازدواج آمادگي داريد يا نه.

به دنبال يك مشاور ازدواج باشيد
بسياري از افراد مشكلاتي در صميميت جنسي دارند و اينها تماما جنبه ي روانشناختي دارند.

اصلا مهم نيست كه چه ترسي شما را از ازدواج كردن باز ميدارد، شما مي توانيد با مراجعه به مشاور متخصص ازدواج، به ترس خود از ازدواج با كمك او غلبه كنيد.

او به شما كمك مي كند تا با ترس هاي خود مواجه شويد و ريشه اين ترس ها و گاموفوبيا را بفهميد و بتوانيد با آنها مقابله كنيد.

حتي مي توانيد با يكي از والدين كه شما را خيلي خوب درك مي كنند صحبت كنيد و او مي تواند يك ديدگاه متفاوت از ديد شما از وضعيت كنوني شما و همچنين از حوادث رخ داده در گذشته شما كه چنين تاثيري بر شما گذاشته اند، ارائه دهد.

با فرد مقابلتان صحبت كنيد
زماني كه در يك ارتباط هستيد اما در مورد مساله ي ازدواج تعلل نشان مي دهيد، بهترين كار اين است كه با فرد مقابلتان صحبت كنيد و با او در مورد وضعيت خودتان رك باشيد، و ممكن است از اين كه او را در ابهام و انتظار نگه ميداريد حس گناه كنيد.

اين به فرد مقابلتان كمك مي كند كه شما را از نقطه اي كه مسائل و مشكلتتان از آن بر مي آيد، رفتار شما و از همه مهم تر از احساس دروني شما در مورد ازدواج را، درك كند.

همچنين صادقانه تر است اگر انتظارات يكديگر از ازدواج را بدانيد و بدين ترتيب مي توانيد تصميم بگيريد كه روي اين مسائل كار كنيد يا نه از اين موارد صرف نظر كرده و رد شويد.

مركز روانشناسي و روانپزشكي مگاروان
مشاوره طلاق رايگان
مشاور كودك خوب
مشاوره تلفني فوري
مشكلات جنسي زناشويي
ترك اعتياد
روانپزشك خوب
درمان ترس و فوبيا
در جست و جوي يك مشاور مسائل عاشقانه باشيد.
يك مشاور واقعا مي تواند به شما كمك كند تا با مسائل احساسي تان كه در گذشته رخ داده مقابله كنيد و به شما كمك مي كند تا اينها را بهتر بفهميد. يك روش گام به گام براي غلبه بر ترس از ازدواج مي تواند به شما كمك كند تا استرس ناشي از مراحل بهبودي را كم تر كرده و اين را براي شما بسيار آسان تر مي كند.

تمامي چيزي كه نياز به انجام آن داريد اين است كه احساساتتان و ترس هايتان را بيرون بريزيد چرا كه اين بهترين روشي است كه مي توانيد با اينها روبرو شويد. به خودتان دروغ نگوييد.

با پدر و مادر خود صحبت كنيد
والدين قطعا مي توانند به شما كمك كنند تا درك كنيد چرا چنين احساسي در مورد ازدواج داريد، چرا كه آنها در تمام طول عمرتان نسبت به شما شناخت داشته اند و از تمامي مسائل و موارد زندگي شما به خوبي آگاهي دارند.

اگر ازدواج پدر و مادرتان بد است كه باعث ترس از ازدواج در شما شده است، والدين شما قادر هستند توضيح هند كه چرا مسائل اينگونه پيش رفته اند.

درك بهتر از وضعيت والدينتان به شما كمك خواهد كرد تا از اين موارد در ازدواج خود دوري كنيد و همچنين به شما ديد بهتري خواهد داد.

اگر چنين امكاني براي شما وجود ندارد، صحبت با دوستي كه زمان زيادي است شما را مي شناسد نيز مي تواند كمك بزرگي باشد. حتي ممكن است به شما كمك كند تا دوباره به دنياي قرار گذاشتن با افراد قدم بگذاريد.

منبع :چگونه بر ترس قبل از ازدواج غلبه كنيم؟- روانپزشك خوب

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۳۴:۳۵ | نگار
،

دكتر بازي و بلوغ زودرس در كودكان

به عنوان والد شايد تاكنون در تربيت فرزندتان با مسائلي مواجه شده ايد كه تا حدودي سردرگم كننده و مبهم هستند.

فرزندتان بزرگ مي شود و به موازات تغييرات سني، سوالات جديدي از شما مي پرسد. پرسش هايي كه در بسياري از مواقع پاسخي براي آن ها نداريد.

در برخي موارد كودكان آغاز كننده ي بازي هايي هستند كه ممكن است نگران كننده باشند.

او ممكن است دور از چشم شما و در اتاقي ديگر به اندام هاي جنسي اش دست بزند، با كودكي از جنس مخالف خود بازي دكتر بازي را ره بيندازد،.

در مقابل جمع لخت شود و بازي هايي از اين قبيل كه ممكن است شما آن ها را هنجار شكنانه و يا زشت بدانيد.

به عنوان يك والد ضروري است تا آگهي هاي تان در مورد تمايلات جنسي كودك و مراحل رشد جنسي كودكان را ارتقا دهيد.

در اين صورت خواهيد توانست در وضعيت هاي مبهم و يا نگران كننده بهتر عمل كنيد.

آيا كودكان تمايلات جنسي دارند؟
سال هاي زيادي وجود تمايلات جنسي در كودكان انكار مي شد چرا كه كودكان رفتارهايي از قبيل هم آغوشي و ارضا شدن نشان نمي دهند.

بر اين اساس تصور غالب آن بود كه كودكان فاقد احساسات جنسي هستند.

اما اگر با ديدگاهي وسيع تر به مساله نگاه كنيم، مسائل جنسي حيطه ي وسيع تري را در برگرفته و مواردي مثل نگاه كردن به بدن يكديگر، لمس كردن، دست زدن به آلت تناسلي خود يا ديگران، ، بوسيدن يكديگر و دكتر بازي را شامل مي شوند.

لازم است بدانيد تمامي اين رفتارها مي توانند منجر به ايجاد هيجاناتي در دستگاه تناسلي شوند و كودكان نيز مي توانند تمامي اين رفتارها را داشته و دچار هيجانات جنسي شوند.


آيا هيجانات جنسي كودكان و بزرگسالان از يك جنس هستند؟
كودكان در بازه ي سني قبل از بلوغ از ارتباط بين رفتار جنسي و ارضاي جنسي بي اطلاع اند. به عبارت ديگر رفتارهاي جنسي در كودكان به قصد ارضاي جنسي انجام نمي شود.

ممكن است بپرسيد اگر كودكان قصد تقليد از بزرگسالان و تجربه ي هيجانات جنسي آن ها را ندارند پس به چه دليل به اندام هاي تناسلي خود و ديگران دست مي زنند؟

دكتر بازي مي كنند و يا بازي هاي جنسي راه مي اندازند؟

بر اساس پژوهش هاي حوزه ي تربيت جنسي كودك، كودكان رفتارهاي ذكر شده را با هدف اكتشاف تن خود و در ادامه اكتشاف تن فردي ديگر انجام مي دهند.

تمايل به كشف كردن، كشش هاي جسماني و هيجاني دركودكان پديد مي آورد كه با هيجانات بازي هاي ديگر مثل قايم باشك متفاوت هستند.

اما نمي توان گفت كودكان به دنبال لذت طلبي جنسي هتند چرا كه تا قبل از سيدن به سن بلوغ، ارتباط بين رفتار جنسي و ارضا شدن براي آن ها نامفهوم است.

تا بدين جاي بحث مي توان گفت، كودكان نيز مانند بزرگسالان به رفتارهاي جنسي دست مي زنند اما رفتارها در آنان بخشي از مراحل رشد جنسي آن ها ست كه با هدف اكتشاف تن انجام مي شود.

كودكم براي اولين بار به آلت جنسي خود دست زده!!
وقتي كودك براي اولين بار، آلت جنسي خود را لمس مي كند، ممكن است والدينش را با دشواري هاي مواجه كند و يا سوالاتي را به ذهن تان بياورد.

آيا بايد اين عادت را در فرزندم عوض كنم؟ چرا بچه ي من بي ادب شده؟ آيا اين رفتار براي فرزندم خطري دارد؟ از اين رفتار رد شوم يا با آن برخورد كنم؟

در مقابل طيف وسيعي از سوالات ايجاد شده در اين خصوص بايد گفت، چگونگي واكنش شما به اين مساله تا حدود زيادي وابسته به سبك تربيت شخصي خود شماست.

نكته ي اساسي آن است كه وقتي كودك از لمس آلت تنالسي خود احساس خوبي به دست مي آورد.

احساسي كه نه تنها بد نيست بلكه نشان دهنده ي رشد جنسي اوست، از انجام هرگونه رفتار بازدارنده پرهيز كنيد.

رفتار بازدارنده ي والدين به منظور ترك اين عادت در كودك، مي تواند در او احساس تقصير ايجاد كند. در حاي كه كودك اين كار را با هدف اكتشاف تن خود انجام داده است.

اين احساس تقصير مي تواند تا سنين بزرگسالي نيز در فرد باقي بماند به نحوي كه  دست زدن به آلت تناسلي همواره احساس ناخوشايند گناه را در فرد زنده كند و رفتارهاي جنسي او را مختل كند.

جديدترين روش هاي روانشناسي كودك
رفتارهاي جنسي كودك در سنين مختلف
همان طور كه كودك در مراحل مختلف رشدي از جهات جسمي، عاطفي، اجتماعي و شناختي متحول مي شود، رشد جنسي نيز براي او اتفاق مي افتد و داراي مراحل مخصوص به خود است كه در ادامه به توضيح آن ها خواهيم پرداخت.

تولد تا دوسالگي: كودكان تازه متولد شده تا سن دوسالگي به تدريج مي توانند به اندام هاي خود دست بزنند و از اين كار احساس لذت كنند.
 در اين بازه سني زبان باز نكردن كودك و فعاليت هاي حركتي كم در او باعث مي  شود تا والدين با چالش هاي جنسي زيادي مواجه نشوند.

آنچه در اين زمان اهميت دارد، نوازش و تامين به موقع و مداوم نيازهاي جسمي و رواني كودك است كه بر رشد جنسي او تاثير خواهد گذاشت.

دو تا  چهار سالگي، دوره ي چالش و اكتشاف
در اين سن كودك سوالات زيادي در مورد نحوه ي تشخيص دختر يا پسر بودن مي پرسند.

آن ها به دنبال تكميل درك خود از جنسيت هستند و بخش اصلي هويت جنسي آن ها نيز در همين زمان شكل خواهد گرفت.

دقيقا در همين سن است كه كودك تان بازي هاي جنسي، جلب توجه به اندام خود و ديگران را آغاز مي كند و براي شما نگراني هايي ايجاد مي كند.

چالش برانگيز تر آن كه به دليل رشد زبان، به زبان آوردن كلمات زشت نيز شروع مي شود و ممكن است كودك بدون توجه به حضور ديگران، در مراسم، مهماني، مركز خريد و يا هر جاي ديگر كلمات زشت و ركيك را به راحتي به زبان آورد.

دليل به زبان آوردن حرف هاي ركيك و زشت توسط كودك چيست؟
در اين موقعيت، ممكن است عوامل مختلفي را بررسي كنيد، از اطرافيان بخواهيد تا در حضور كودك حرف نامناسبي نزنند و به اشكال مختلف سعي در كنترل محيط داشته باشيد.

اما چرا اين راهكارها معمولا اثربخشي چنداني نخواهد داشت؟

كودكان در اين مرحله به دليل روند تكامل زباني، متوجه مي شوند كه هر كلمه و عبارت، اثري دارد. مثلا اگر درخواست نوشيدني كني، آن را دريافت مي كني و يا اگر كسي را صدا بزني او مي آيد.

بدين ترتيب كودكان در مي باند كه بيان هر كلمه، با واكنشي در اطرافيان همراه است و كم كم متوجه مي شوند كه وقتي كلمات ويژه اي را به كار مي برند، در بزرگتر ها شوكي ايجاد مي كنند.

به اين ترتيب به زبان آوردن كلمات زشت آغاز مي شود كه براي بسياري از كودكان بازي جالبي است.

به نظر مي رسد كودكان با به زبان آوردن كلمات زشت، قصد دارند بزرگترها را تحريك كرده و شاهد واكنش آن ها باشند.

منبع :دكتر بازي و بلوغ زودرس در كودكان- روانشناسي كودك

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۲۹:۵۰ | نگار
،

بايد و نبايد هاي قرص تاخيري

قرص تاخيري و اسپري تاخيري معتبر و جعلي را بشناسيم
عوارض و ناتواني جنسي
امروزه مشكلات مربوط به انزال زودرنج و ناتواني جنسي، عده اي از مردان را وادار به استفاده از قرص تاخيري كرده است كه مدت زمان نعوظ را افزايش داده و منجر به طولاني شدن رابطه ي جنسي، افزايش لذت و بهبود ارتباط زوجين مي شود.

لازم است تا قبل از تصميم به استفاده از اين ابزارها كه در قالب قرص، اسپري و يا كرم هاي تاخيري به بازار عرضه مي شوند، مهم ترين نكات مصرف، عوارض و شيوه هاي استفاده را بدانيد تا احتمال ايجاد مشكلات ناشي از مصرف را به حداقل برسانيد.

با ادامه ي مطلب همراه باشيد.

مهم ترين قرص تاخيري موجود در بازار كدامند؟
قرص هاي تاخيري با نام هاي مختلفي از جمله:

وياگرا،
وگادول،
تادافيل،
واردنافيل،
اگزوتيك پلاس مارنيز،
جنسينگ پلاس اسي
آفروديت،
پاروكستين،
سرترالين،
سيتالوپرام
و .. به بازار عرضه مي شوند كه وياگرا يكي از معروف ترين آن هاست.

تجويز هيچ يك از قرص هاي ذكر شده بدون نسخه ي پزشك امكان پذير نيست چرا كه استفاده از آن ها تنها در درمان انزال زودرس خلاصه نمي شود و درمان طيف وسيعي از اختلالات و مشكلات خلقي و اضطرابي را نيز شامل مي شود.

به طور كلي اين داروها در دو دسته طبقه بندي مي شوند:

۱٫ قرص تاخيري مهار كننده ي انتخابي باز جذب سروتونين:
سرترالين، فلوكسيتين، سيتالوپرام و پاروكسيتين از جمله اين گروه هستند كه از طريق افزايش سطح هورمون شادي در مغز، مشكلات مربوط به نعوظ را پوشش مي دهند و تاثيرات آن ها در درمان زودانزالي ثابت شده است.

۲٫ قرص هاي مهار كننده ي PDE5:
داروهايي مانند وياگرا، تادافيل، وگادول، كه در حقيقت انزال زودرس را درمان نمي كنند بلكه از طريق تاثر بر گشودگي عروق، سفت شدن آلت و توانايي مرد براي نعوظ مجدد پس از انزال زودرس را افزايش داده و از اين طريق احساس بهتري را ايجاد مي كنند.

مشاوره كودك - روش تربيت كودك | مشاوره رفتاري كودكان
مشاوره كودك - روش تربيت كودك | مشاوره رفتاري كودكان
2 ديدگاه /مرداد ۲۳, ۱۳۹۸
ادامه مطلب ...
آيا داروهاي گياهي در درمان زودانزالي موثرند؟
تحقيقات انجام شده در خصوص درمان زودانزالي، تاثير داروهاي گياهي در درمان را تاييد نكرده است.

با اين حال، دسته بندي هاي متعدد و متفاوتي از داروهاي گياهي براي درمان مشكلات جنسي عرضه شده است كه استفاده از ان ها نيازمند احتياط است.

انواع مختلفي از كرم ها و اسپري هاي تاخيري نيز وجود دارد كه غالبا بدون نياز به تجويز پزشك قابل استفاده هستند.
قبل از شروع به مصرف هر يك از موارد ذكر شده لازم است به سوال زير پاسخ دهيد.

كدام دسته از زودانزالي نيازمند استفاده از مواد تاخيري است؟
در صورتي كه علت زودانزالي مرتبط با مسايل روانشناختي از جمله اضطراب، وسواس و يا افسردگي باشد، مصرف كرم ها و اسپري هاي تاخيري مي تواند نقش درمان موقتي را داشته باشد اما هرگز نمي تواند جايگزين درمان هاي روانشناختي شود.

همچنين در صورت وجود مشكلات فيزيولوژيكي موثر بر انزال، لازم است تا از طريق مراجعه به اورولوژيست، نسبت به حل مساله ي اصلي اقدام كنيد.

بنابراين مصرف اسپري و يا كرم هاي تاخيري به عنوان يك روش موقتي و كوتاه مدت توصيه مي شود ومصرف قرص هاي تاخيري بدون توصيه پزشك، به هيچ وجه پيشنهاد نمي شود.

لازم است بدانيد كه بسياري از قرص هاي تاخيري به دليل تداخلاتي با ساير داروها، مستلزم احتياط در مصرف هستند و استفاده ي خودسرانه از آن ها مي تواند دردسرساز شود.

منبع :بايد و نبايد هاي قرص تاخيري- مركز مشاوره روانشناسي 

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۲۶:۲۹ | نگار
،

تكنيك يادگيري فعالي – استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي

تكنيك يادگيري فعالي چيست و استفاده صددرصدي از ذهن ممكن است؟ پيشرفت تحصيلي به آساني ممكن است.

به چه نحوي مي توانيد از كل ذهن خودتان در حين مطالعه استفاده كنيد
اين مورد كه ما فقط از ده درصد مغز خودمان استفاده مي كنيم (نود درصد از استعداد ما بدون استفاده مي ماند)، يك افسانه است، و همچنين اين مورد صحيح نمي باشد كه بگوييم افراد داراي مغز چپ (منطقي) مسلط يا مغز راست (خلاقانه) مسلط هستند.

بنابراين هدف شما از مطالعه، عبارت از به دست آوردن بيشترين قدرت ذهني ممكن مي باشد.

خوشبختانه شما مي توانيد از طريق آماده شدن و متمركز شدن، بيشترين استفاده را از زمان مطالعه خودتان داشته باشيد، از سلامت ذهني خودتان حمايت كنيد.

در نتيجه شانس خودتان را براي به دست آورده نمره برتر در آزمون بعدي افزايش دهيد.

تكنيك يادگيري فعالي - استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي
تكنيك يادگيري فعالي – استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي
مطالعه موثرتر – گام اول
۱٫ توجه كردن در كلاس
عادت هاي مطالعه خوب حتي قبل از ترك كلاس شروع مي شوند.

سعي كنيد به مواردي كه معلمتان در مورد موضوع خاص بيان مي كند، به دقت توجه كنيد.

سوالاتي بپرسيد و به سوالات معلمتان جواب بدهيد.

به راهنماهاي بيان شده (يا اظهارنظرهاي مستقيم) توسط معلمتان و در رابطه با موارد مهمي كه بايد بدانيد، توجه كنيد و در رابطه با اين موضوعات خاص يك سري نكاتي را يادداشت كنيد.

۲٫ از تمامي منابعي كه در دسترس شما قرار دارند، استفاده كنيد.
فصل تكاليف را در كتاب متني بخوانيد و هر نوع يادداشت، برگه يا ساير مواردي كه به شما داده مي شود را مطالعه كنيد.

در صورتي كه يك مرور يا دوره مطالعاتي باشد كه معلمتان توصيه مي كند، حتما از آن موارد استفاده كنيد.

بيشترين شانس موفقيت را براي خودتان ايجاد كنيد.

تكنيك يادگيري فعالي رد پيشرفت تحصيلي بسيار مهم است.

شما در نتيجه مشاهده تعداد افرادي كه به دليل نخواندن كتاب عملكرد ضعيفي در آزمون ها داشتند، شگفت زده خواهيد شد.

۳٫ در رابطه با كتاب درسي يك سري انتقاداتي بيان كنيد.
سعي نكنيد كه بدون هيچ تفكري، صرفا تكاليف را بخوانيد – در حين انجام دادن اين كار فعال باشيد. كلمات مهم را انتخاب كنيد (در برخي مواقع آنها بولد مي باشند)، در صورت نياز آنها را جستجو كنيد و تعريف مد نظر خودتان را براي آنها بنويسيد.

مقدمه ها، نتيجه گيري ها، بخش هاي مرور و سوالات مشخص شده اي كه در متن كتاب پيدا كرده ايد را به دقت بررسي كنيد.

هنگامي كه بتوانيد يك بحث را براي كسي توضيح دهيد پيشرفت تحصيلي رخداده و بحث را بفميده ايد.

تكنيك يادگيري فعالي - استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي
تكنيك يادگيري فعالي – استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي
۴٫ اطلاعات را بر مبناي كلمات خودتان بيان كنيد.
در حين نوشتن تعاريف خودتان از عبارات كليدي موجود در متن كتاب، بهترين روش عبارت از نوشتن اطلاعات مهم بر مبناي كلمات خودتان مي باشد. يك دفترچه و خودكاري در دسترس داشته باشيد و نكات كليدي را در حين مطالعه يادداشت كنيد.

در صورتي كه يادداشت يك فرد ديگري را داشته باشيد، آن را مجددا خودتان بنويسيد؛ حتي نوشتن مجدد يادداشت هاي هم كلاسي تان هم يك روش مناسبي مي باشد.

اين يك ترفند مفيدي مي باشد كه باعث مي شود شما بيشتر درگير موارد درسي تان شويد.

مولفه بعدي در پيشرفت تحصيلي اين است كه:

۵٫ اطلاعات را پردازش كنيد و بعد از آن به صورت خلاصه بنويسيد.
براي اولين بار كه يك مطلبي را مي خوانيم، ذهن ما در چندين سطح با آن درگير مي شود. در حين اينكه ما اين كار را به صورت آگاهانه انجام مي دهيم .

چگونه برنامه ريزي كنيم براي درس خواندن
سعي مي كنيم كه مطالب مورد مطالعه خودمان را درك كنيم، لايه هاي ناهوشيار ذهن ما در پس زمينه فعال مي شوند تا موارد مطالعه شده را سازماندهي كنند و يك دركي از آن داشته باشند.

هر چقدر كه شما در حين مطالعه توقف بيشتري داشته باشيد، مي توانيد از كار صورت گرفته در پس زمينه ذهن خودتان و بدون متوجه شدن آن، استفاده بيشتري ببريد.

در يك دوره زماني منطقي يك تمركز كلي بر روي موضوع مورد مطالعه خودتان داشته باشيد (براي مثال، نيم ساعت)، و بعد از آن از مطالعه دست بكشيد، يك برگه برداريد و سعي كنيد مواردي كه يادگرفته ايد را بر مبناي كلمات خودتان، خلاصه نويسي كنيد.

ممكن است كه شما در نتيجه مشاهده مقدار مطالبي كه يادآوري مي كنيد يا درك مي كنيد، شگفت زده شويد.

همچنين شما مي توانيد بعد از پايان هر روز، كل مطالب مطالعه شده در طول آن روز را خلاصه نويسي كنيد.

۶٫ از اطلاعات خودتان استفاده كنيد.
يادگيري هاي نظري خودتان را با مثال هاي عملي تر يا ملموس تر مرتبط كنيد.

براي مثال، در صورتي كه تاريخ مطالعه مي كنيد، سعي كنيد كه يك داستان در رابطه با موضوع مورد مطالعه تان بنويسيد. يا اينكه به يك موزه يا يك جاي مرتبط ديگري برويد.

در صورتي كه در رابطه با نحوه انجام دادن يك آزمايش علمي مطالعه مي كنيد، سعي كنيد كه يك آزمايش واقعي انجام بدهيد.

بازي ها، صداها، تصاوير يا انواع ديگري از ابزارهاي حافظه اي را ايجاد كنيد كه به شما كمك مي كنند اطلاعات را مرتبط و يادآوري كنيد.

تكنيك متمركز ماندن – گام دوم
ديگر تكنيك يادگيري فعالي تمركز كردن و متمركز ماندن است.

۱٫ در شروع تاخير نكنيد.
سعي كنيد كه در اولين فرصت زماني بعد از مدرسه مطالعه را شروع كنيد. همان دقيقه اي كه وارد اتاقتان مي شويد، همه وسايل مورد نيازتان را جمع كنيد و مطالعه خودتان را شروع كنيد.

نه تنها بعد از مدرسه اطلاعات موجود در ذهن شما جديدتر مي باشند، بلكه همچنين در اين شرايط شانس برخورد با موارد حواس پرت كننده هم كاهش خواهد يافت.

۲٫ محيط مطالعه خودتان را منظم كنيد
شايد بر اين عقيده باشيد كه مطالعه بر روي يك ميز شلوغ و يك ميز تميز برايتان يكسان مي باشد. ولي واقعيت اين است كه دسترسي داشتن صرفا به لوازم مورد نياز، منجر به از بين رفتن موارد حواس پرت كننده مي شود و زمان مطالعه شما را موثر تر مي كند.

تكنيك يادگيري فعالي به عامل محيطي نيز بستگي دارد.

مداد ها، دفترچه ها، پوشه ها، كتاب ها، ماشين حساب ها و ساير لوازم مهم مطالعه را در دسترستان قرار دهيد تا در حين جستجو كردن و پيدا كردن آنها، تمركزتان بر روي مطالعه حفظ شود.

تكنيك متمركز ماندن - گام دوم
تكنيك متمركز ماندن – گام دوم
۳٫ موارد حواس پرت كننده را از بين ببريد.
يك فضاي آرام و خالي را براي مكان مطالعه انتخاب كنيد. از اطرافيان خودتان بخواهيد كه حواس شما را پرت نكنند.

موار حواسپرت كننده رايج، همانند گوشي هاي تلفن، را از خودتان دور كنيد و يا اينكه آن را در حالت خاموش يا سكوت قرار دهيد.

مركز مشاوره تحصيلي
۴٫ آرام بودن يك تكنيك يادگيري فعالي
قبل از شروع مطالعه و در طول مطالعه، يك زماني را صرف ايجاد شرايط مناسب براي خودتان و كاهش سطح استرستان اختصاص بدهيد.

راضي بودن از شغل
يك سري حركات مربوط به تنفس عميق، مديتيش يا دعا كردن را انجام دهيد، به يك سري موسيقي هاي آرامش بخش گوش دهيد يا هر كار ديگري را براي آرام كردن خودتان انجام دهيد.

استرس اضافي باعث خواهد شد كه شما تمركز خودتان را از دست بدهيد.

۵٫ يك سري وقت هاي استراحت براي خودتان اختصاص دهيد.
پيشرفت تحصيلي را در استفاده صددرصدي از ذهن بسيار مهم است.

ديدگاه عمومي اين است كه مطالعه بدون وقفه شما نبايد بيش از يك ساعت به طول بكشد، چرا كه ذهن شما در اين فاصله خسته مي شود و نمي تواند به موضوع مورد مطالعه توجه مناسبي داشته باشد.

يك سري وقت هاي استراحت محدودي در نظر بگيريد – براي مثال چند دقيقه – تا بتوانيد به مطالعه خودتان ادامه دهيد.

يك زمان مناسبي را براي يك نوشيدني، انجام دادن حركات كششي، دوش گرفتن، انجام دادن ورزش آرامش بخش سريع يا انجام دادن كارهاي مشابه اختصاص دهيد.

براي پيشرفت تحصيلي مغز خودتان را تقويت كنيد- گام سوم
۱٫ به منظور تقويت كردن مغزتان، آن را فعال نگه داريد.
مغز انسان از طريق ايجاد ارتباطات عصبي كار مي كند. زماني كه ما به صورت منظم از ذهن خودمان استفاده مي كنيم، ارتباطات جديدي ايجاد مي شوند و موارد موجود تقويت مي شوند؛

زماني كه چنين كاري انجام نمي دهيم، ارتباطات موجود محدود مي شوند يا از بين مي روند.

فعال نگه داشتن ذهن تان از طريق مشغول كردن آن باعث خواهد شد كه بهترين عملكرد ممكن را در شرايط فعلي و در طول كل زندگي شما داشته باشد.

سعي كنيد موارد جديدي را انجام دهيد.

ايجاد كردن،
بحث كردن،
تفكر كردن،
تخيل كردن.
مغز خودتان را فعال نگه داريد،
چرا كه اين كار باعث خواهد شد كه در زمان نيازتان به آن در حين مطالعه، بهترين عملكرد ممكن را داشته باشد.

۲٫ با استفاده از پازل ها، بازي ها و فعاليت ها، مغز خوتان را به چالش بكشيد.
در استفاده صددرصدي از ذهن بسيار تاثير دارد.

در صورتي كه مي خواهيد عضلاني شويد، بايد وزن مربوط به وزنه هايي كه بالا مي كشيد را افزايش دهيد.

در صورتي كه مي خواهيد مغز خودتان را قوي تر كنيد، بايد همواره مغز خودتان را به چالش بكشيد.

هر چند كه برخي از ادعاهاي بيان شده در رابطه با كارايي برنامه ها و نرم افزارهاي “تقويت مغز” جاي شك و شبه دارند، ولي به چالش كشيدن مغزتان با استفاده از پازل ها، بازي ها، فعاليت هاي جديد و موضوعات دشوار مي تواند عملكرد ذهني تان را تقويت كند.

به جاي دريافت اطلاعات به صورت پذيرا و اثرناپذير، سعي كنيد كه خودتان اطلاعات را به دست بياوريد.

تفاوت اين دو شرايط همانند تفاوت موجود مابين رفتن به كلاس آشپزي و تماشا كردن برنامه آشپزي، يا حضور داشتن در جمع كانديدهاي سياسي و چك كردن اخبار مي باشد.

۳٫ به منظور به دست آوردن سلامت بدني و ذهني، به صورت منظم ورزش كنيد.
ذهن شما بخشي از بدن تان مي باشد، بنابراين در صورتي كه وضعيت كلي سالم تري داشته باشيد، مغز سالم تري هم خواهيد داشت.

برنامه ريزي زندگي
ورزش منظم منجر به ايجاد كارايي بيشر در تامين اكسيژن و مواد مغزي مورد نياز مغز مي شود و علاوه بر ساير مزايايي كه داريد، مي تواند وضعيت رواني و سيستم ايمني شما را در يك وضعيت مطلوبي قرار دهد.

زماني كه ورزش مي كنيد، بيشترين استفاده را از مغزتان خواهيد داشت – زماني كه پياده روي مي كنيد، به صورت هدفمندي بر روي محيط اطرافتان متمركز شويد و زماني كه به خانه بر مي گرديد، سعي كنيد كه مجددا متمركز شويد.

۴٫ يك رژيم غذايي سالمي مصرف كنيد كه براي پيشرفت تحصيلي مفيد باشد.
ذهن انسان براي داشتن عملكرد مناسب، به مقدار غير قابل باوري از انرژي نياز دارد (در مقايسه با اندازه آن) و اين انرژي نياز به سوخت دارد.

يك رژيم غذايي سالم، دقيا همانند يك ورزش منظم، يك مورد مناسبي براي ذهن شما و ساير بخش هاي بدن تان مي باشد.

در حاليكه ادعاهاي زيادي در رابطه با “غذاهاي مغز” خاص وجود دارد، ولي سعي كنيد كه بر روي ميوه ها و سبزيجات، پروتئين هاي رقيق و حبوبات سالم  متمركز شويد و ميزان مصرف شكر هاي تصفيه شده، چربي هاي ناسالم و غذاهاي فرآوري شده را كاهش دهيد.

به منظور تكنيك يادگيري فعالي به كار مي رود.

هيچ وقت با شكم خالي يا شكم پر مطالعه نكنيد.
هر دو مورد مي توانند منجر به حواس پرتي شما شوند.

سعي كنيد كه يك وعده غذايي سبك (و سالمي) مصرف كنيد يا از خوراك مختصر استفاده كنيد.

در استفاده صددرصدي از ذهن بسيار تاثير دارد.

۵٫ سعي كنيد كه در برخي مواقع، با يكي از ابزارهاي موسيقي سرگرم شويد.
در حاليكه تفكر عمومي بر اين است كه سمت چپ مغز انسان، تفكر منطقي را كنترل مي كند و سمت راست مغز انسان منجر به ايجاد خلاقيت مي شود، ولي واقعيت موجود پيچيده تر مي باشد.

با اين وجود، اين مورد واقعيت دارد كه فعاليت هاي تحريك كننده هر دو مورد خلاقيت و منطق به صورت همزمان، منجر به تقويت همزمان هر دو بخش از ذهن شما به صورت خواهد شد.

موسيقي و پيشرفت تحصيلي
نواختن يك ابزار موسيقيايي يك روش مشخص – و لذت بخشي – براي تحريك هر دو جنبه خلاقيت و منطق موجود در ذهن تان مي باشد.

به شما كمك مي كند تا استفاده صددرصدي از ذهن داشته باشيد.

منبع :تكنيك يادگيري فعالي – استفاده صددرصدي از ذهن- پيشرفت تحصيلي- كانون مشاوران ايران

ادامهـ مطلبـ
| ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۶:۰۴:۰۷ | نگار
،

۱۵ اختلال جديد روانشناسي – هر كسي در قرن ۲۱ با آن مواجه مي شود

اختلال جديد روانشناسي در ليست اختلالات قرن ۲۱
زندگي هاي موجود در قرن ۲۱ ام منجر به اضافه شدن ۱۵ اختلال جديد روانشناسي به ليست اختلالات شده است.

راهنماي تشخيصي و آماري اختلال هاي رواني[۱] (DSM) يك رتبه بندي استاندارد از اختلال هاي رواني مي باشد كه توسط متخصصان سلامت روان موجود در سرتاسر جهان به كار گرفته مي شود.

اين راهنما عبارت از يك نوع مرجعي مي باشد كه متخصصان سلامت روان، تشخيص هاي خودشان را بر مبناي آن انجام مي دهند.

در ادامه يك ليست از ۱۵ اختلال جديد اضافه شده به ليست اختلالات روانشناسي به ترتيب الفبايي (انگليسي) بيان شده است:

15 اختلال جديد روانشناسي - هر كسي در قرن 21 با آن مواجه مي شود
۱۵ اختلال جديد روانشناسي – هر كسي در قرن ۲۱ با آن مواجه مي شود
اختلال پرخوري[۲]
افراد دچار شده به اين فوبيا، در زماني كه گرسنه نيستند، مقدار زيادي غذا مي خورند. اين افراد معمولا در زماني كه تنها هستند يا مورد توجه نمي باشند، غذا مي خورند.

در اغلب مواقع، غذا بسيار سريع و به صورت كاملي خورده مي شود و مصرف غذا تا جايي ادامه مي يابد كه منجر به درد فيزيكي شود.

غذا در اغلب مواقع به عنوان يك عامل حواسپرت كننده و به منظور اجتناب از ساير مشكلات مصرف مي شود.

اين امكان وجود دارد كه فرد بعد از صورت گرفتن يك پرخوري نسبت به خودش احساس تنفر پيدا كند و دچار افسردگي شود. اختلال پرخوري مشابه با اختلال پرخوري عصبي مي باشد، ولي يك سري تفاوت هايي دارند.

هر چند كه فرد در هر دو نوع اختلال بيان شده احساس تنفر و گناه مي كند، ولي در اختلال پرخوري هيچ نوع كاري براي جبران (غذاهاي خورده شده و به منظور خارج كردن آنها) صورت نمي گيرد.

ترك كافئين[۳]
يكي از اختلال جديد روانشناسي، ترك كافئي است.

هيچ كس بر اين اعتقاد نمي باشد كه تاثيرات ترك كافئين مي تواند منجر به بروز مشكلات رواني شود، برخلاف تاثيرات جانبي ترك كه ناشي از اعتياد به داروهاي غيرقانوني و الكل مي باشند.

كافئين اختلال جديد روانشناسي - هر كسي در قرن 21 با آن مواجه مي شود
ترك كافئين
ترك حشيش[۴]
اين اختلال يك مورد بحث برانگيز ديگري مي باشد كه وارد ليست اختلالات روانشناسي شده است و مطالعات قبلا وجود داشتن اعتياد ماري جوانا را نشان داده بودند، ولي منتقدان علائم ترك حشيش را مورد پذيرش قرار نمي دادند.

علائم ترك حشيش مي تواند همانند روش مربوط به ترك علائم ساير داروهاي قاچاق درمان شود.

گرفتگي نفس هنگام خواب[۵]
يكي از اختلال جديد روانشناسي ، گرفتگي نفس هنگام خواب است.

در وضعيت گرفتگي نفس در وسط خواب، تنفس متوقف مي شود و قبل از اينكه شخص شروع به تنفس مجدد بكند، يك مكثي در تنفس وي صورت مي گيرد.

برخلاف گرفتگي نفس مسدود كننده در طول خواب، كه فرد در يك شرايط خاصي قرار مي گيرد و براي تنفس كشيدن در مقابل راه هاي هوايي مسدود شده دچار مشكل مي شود، در اين وضعيت خروپف صورت نمي گيرد و راه هوايي هم بسته نمي شود.

اين مورد ثبت شده، يك ورژن به روز رساني شده از شرايط باليني و روان شناسي شناخته شده مي باشد كه بر روي خواب فرد تاثير مي گذارد

در حال حاضر با دانش باليني موجود از اختلال هاي خوابي مطابقت دارد.

اختلال تعهدات اجتماعي بازداري نشده[۶]
اين اختلال يك نوع اختلال موجود در كودكان مي باشد كه در اغلب مواقع با ADHD اشتباه گرفته مي شود و از طريق بي اعتنايي و رفتار تكانشي مشخص مي شود.

ليست اختلالات روانشناسي اين اختلال را به عنوان “يك الگوي رفتاري كه در آن فرد به صورت فعال يك ديدگاه يا تعاملي با بزرگسالان ناشناس پيدا مي كند” تعريف كرده است.  

سايت كانون مشاروان ايران اين شرايط را به اين صورت تعريف كرده است كه “يك نوع آسيب و عامل استرس زاي مربوط به اختلال مي باشد كه در نتيجه بي توجهي شديد در طول دو سال اول زندگي ايجاد مي شود.

” اين اختلال بيشتر در كودكاني به وجود مي آيد كه در دوران نوزادي مورد بي توجهي قرار گرفته اند، داراي مراقبت متناقض بوده اند و دوران كودكي خودشان را در يك سازمان پشت سر گذاشته اند.

اختلال بدنظمي حالت رواني آشفته[۷] – DMDD
اين اختلال خاص فقط بر روي كودكان زير ۱۸ سال تاثير مي گذارد. اين كودكان داراي كج خلقي هاي خشمناك شديدي هستند كه به عنوان “خشم منفجر شونده، افراطي” شناخته مي شود.

اين افراد داراي تحريك پذيري و عصبانيت شديد، مزمن و مداوم هستند كه به صورت كج خلقي خشمناك و غضبناكي به نمايش در مي آيد و به صورت مكرر صورت مي گيرد.

ليست اختلالات روانشناسي اين مورد را به عنوان “كج خلقي هاي خشمناك، DMDD تعريف كرده است كه از طريق حالت هاي خشمناك انفجاري شديد و مكرر مشخص مي شود و به صورت قابل توجهي، از نظر شدت و طول مدت، متناسب با موقعيت نمي باشد.”

اختلال پوست رفتگي (ناخنك زدن پوست)[۸]
اين اختلال از طريق ناخنك زدن مكرر و ايجاد خراش بر روي پوست مشخص مي شود كه تا ايجاد جراحت و زخم بر روي پوست ادامه پيدا مي كند و منجر به ايجاد اختلالاتي در عملكرد شغلي اجتماعي و نرمال فيزيكي مي شود؛

علائم اين اختلال نمي تواند از طريق علائم مربوط به ساير اختلال ها توضيح داده شود. اين اختلال همچنين به عنوان درماتيلومانيا[۹] شناخته مي شود.

اختلال انباشت[۱۰]
روان شناسان اين اختلال را به عنوان يك شرايط كاملا واقعي در نظر مي گيرند و به صورت “شرايط سخت مداومي كه به دليل نياز احساس شده در مور ذخيره كردن آيتم ها و اضطراب مربوط به دور انداختن آنها، اين آيتم ها دور انداخته نمي شوند و يا همراه با ساير تملك ها نگه داشته مي شوند.

” شخص داراي اختلال انباشت، در اغلب مواقع خانه خودش را به مكان انباشت تبديل مي كند تا جايي كه به دليل موارد انباشت شده، رفتن از يك اتاق به يك اتاق ديگر به سختي صورت مي گيرد.

به دليل مواردي كه منجر به جلوگيري از باز و بسته شدن درها مي شوند، باز كردن درها با مشكل صورت مي گيرد.

معمولا براي خانه هاي انباشت نياز به يك گروه آسيب شناسي زيستي از تميز كننده ها وجود دارد تا خانه را تميز و بهداشتي بكنند و يك فضاي زندگي در دسترسي ايجاد كنند كه عبارت از هدف اصلي خانه مي باشد.

اختلال فزون خواهي جنسي[۱۱]
يك اختلال جديد روانشناسي در قرت ۲۱، اختلال فزون خواهي جنسي است.

در حال حاضر اعتياد جنسي يك ليست مشخصي در DSM دارد.

با اين وجود، به دليل اينكه در بخش III و به صورت موارد نياز به بررسي بيشتر ليست شده است، نمي توان هيچ نوع تشخيص رسمي داشت. عبارت “اعتياد جنسي” براي اولين بار در سال ۱۹۸۰ و در DSM-3 نشان داده شد، ولي بعدا در ويرايش مربوط به سال ۱۹۹۴ حذف شد.

اختلال شناختي – عصبي عمده همراه با بيماري بدني لوي و اختلال شناختي – عصبي خفيف[۱۲] (NCD)
NCD عمده از طريق كاهش قدرت شناخت قابل توجهي مشخص مي شود كه از طريق استقلال دخالت مي كند. اين مورد به دليل روان آشتفگي و يا به دليل ساير اختلال ها، به جزء آلزايمر، ايجاد نمي شود.

ويژگي NCD خفيف شامل كاهش شناختي خفيفي مي باشد كه هيچ نوع دخالتي در استقلال فرد ايجاد نمي كند و به دليل يك اختلال رواني ديگر يا روان آشتفگي مشخص نمي شود.

اختلال اضطراب قبل از قاعدگي[۱۳] – PMDD
اين اختلال يك نوع اختلال افسرده كننده مي باشد.

در رابطه با در نظر گرفتن PMDD به عنوان يك اختلال واقعي همچنان يك سري بحث و جدل هايي وجود دارد و منتقدان اين مورد را صرفا به عنوان يك حالت شديد از علائم قبل از قاعدگي (PMS) در نظر مي گيرند.

PMDD مي تواند بر روي عملكرد شغلي و روزمره عادي فرد تاثيرگذار باشد.

علائم موجود مي تواند شامل:

ايجاد حالت تيرگي در ذهن،
بي حالي،
افسردگي،
تغييرات وضعيت رواني،
تغيير اشها،
احساس عدم كنترل،
مضمحل شدن،
مشكلات خوابي به معناي بي خوابي يا خوابيدن بيش از حد،
مشكلات تمركزي،
سوزش سينه،
يك سري مشكلات در توجه كردن،
سر دردها،
درد عضلاني و مفصلي،
عصبانيت يا خشم شديد،
گريه كردن،
احساس فشار، خستگي، باد كردن،
افزايش وزن، بي خوابي،
خواب آلودگي،
اضطراب مشخص و حمله هاي وحشت زدگي،
بي علاقگي،
كوفتگي،
بدون انرژي بودن،
تغيير قابل توجه در اشتها،
كاهش علاقمندي به فعاليت هاي معمولي،
احساس نااميدي
افزايش تضادهاي ميان فردي شود.
معمولا اين علائم در طول شروع قاعدگي از بين مي روند. همچنين ممكن است علاوه بر علائم ليست شده، يك سري علائم ديگري هم بروز كنند.

اين اختلال جديد روانشناسي است.

 

منبع :۱۵ اختلال جديد روانشناسي – هر كسي در قرن ۲۱ با آن مواجه مي شود- مشاوره

ادامهـ مطلبـ
| ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۶:۰۱:۴۷ | نگار
،

مقابله با فوبياي شيطان

ترس از شيطان
فوبياي شياطين يا ترس از شياطين، يك فوبيايي مي باشد كه در اغلب مواقع ريشه در عقايد مذهبي دارد.

برخي از مذاهب بر اين باور هستند كه شياطين واقعي هستند و عبارت از موجودات قدرتمندي مي باشند كه مي توانند بر روي انسان هاي تملك داشته باشند، و باعث شوند كه آنها به روش هاي غير قابل فكر و غير عقلايي رفتار كنند.

مذاهب ديگر بر اين باورند كه مالكيت غير محتمل يا حتي غير ممكن مي باشد، ولي بر اين باورند كه شياطين مي توانند از طريق برخي روش ها غارت و ويران كنند.

با اين وجود، ساير مذاهب بر اين باورند كه توانايي مالكيت ارواح بر روي ما مفيد و موثر مي باشد، و مراسم مالكيت روح يك بخشي از كارهاي مذهبي معمول مي باشد.

همه موارد فوبياي شيطان ريشه در مسائل مذهبي ندارند، ولي در صورتي كه شما اين ترس را داشته باشيد، بررسي كردن سيستم عقايد فعلي شما و عقايدي كه در زمان رشد داشته ايد، مي تواند مفيد باشد.

برخي از افراد در هنگامي كه از نظر ايماني و اعتقادي دچار بحران مي شوند يا تغييرات قابل ملاحظه اي در عقايد مذهبي آنها صورت مي گيرد، يك ترسي نسبت به شياطين پيدا مي كنند.

اتفاقاتي كه باعث مي شوند شما دوران كودكي خودتان را مجددا ارزيابي كنيد، همچنين مي توانند باعث شوند كه شما در مورد تغييراتي تحقيقي كنيد كه شما به عنوان يك بزرگسال انجام داده ايد و شامل تغييرات صورت گرفته در عقايد مذهبي مي باشند.

هاليوود
شياطين همانند ارواح، بيشتر در فيلم هاي تاثيرگذار و رمان هاي داراي بيشترين فروش ها وجود دارند.

فيلم جن گير[۱] كه در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، شايد مشهورترين فيلمي است كه نشان دهنده تملك شيطاني مي باشد، ولي شياطين در فيلم هاي امروزي به عنوان موضوعات محبوبي در نظر گرفته مي شوند.

تكنيك هاي تصوير سازي توليد شده از طريق كامپيوتر به هر فيلمي اجازه مي دهد تا فيلم سازان آن، صحنه هاي به شدت ترسناكي را ايجاد كنند، در حالي كه پلير هاي بلو – ري[۲] و HDTV ها اين امكان را براي ما فراهم مي كنند تا تئاتر را در خانه تجربه كنيم.

اين بدان معنا نيست كه فيلم يك نوع فوبياي جديدي را ايجاد مي كند، ولي افرادي كه از فوبياي شيطان رنج مي برند، ممكن است كه فوبياي آنها در نتيجه اين فيلم ها تحريك شود.

[۱] The Exorcist

[۲] Blu-ray Players

مركز مشاوره مگاروان
تجربه افسانه ها
تجربه افسانه ها عبارت از يك نوع تشريفات مذهبي است كه نوجوانان و جوانان بزرگسال زيادي انجام مي دهند.

افسانه هاي شهري در مورد مكان هاي شبه زده در سرتاسر جهان رايج مي باشند، و اكثر داستان ها نشان دهنده يك مولفه شيطاني مي باشند. معمولا اين تجربه ها در طول شب صورت مي گيرند.

كودكان به صورت مناسبي خودشان را براي مقابله با ترس آماده مي كنند.

انتظارات مي تواند بر روي ادراك افراد تاثير بگذارد و نوجواناني كه افسانه ها را تجربه مي كنند، معمولا انتظار دارند كه يك تجربه ترسناكي را پشت سر بگذراند.

برنامه ريزي براي سفر، بازگويي مجدد داستان به صورت مكرر و هدايت كردن مسير آنها به سمت پل ها يا بزرگ راه ها يا گورستان هاي تخريب شده همراه با دوستان در طول شب، منجر به بيشتر شدن انتظارات مربوط به ديدن ارواح و شياطين در اين افراد مي شود.

فوبيا به شيطان بيشتر از افراد مذهبي با اعتقادات سطحي بروز مي كند.

در اين شرايط، متقاعد كردن آنها مبني بر اينكه صداهاي ناآشنا يا خطاهاي بصري اثبات كننده واقعيت داشتن شيطان مي باشند، به راحتي امكان پذير است.

هر چند كه تجربه افسانه ها مي تواند نشان دهنده شجاعت آنها براي مقابله با ترس ها باشد، ولي تجربه كردن افسانه همچنين مي تواند منجر به وخيم تر شدن يك فوبياي واقعي شود.

اكثر افراد يك افسانه اي را تجربه كرده اند و آنها را متقاعد كرده است كه آنها فقط داراي يك سرنوشت ناگواري مي باشند و اين امر منجر به افزايش اعتقاد آنها به افسانه ها و در نهايت تحكيم يك فوبيا در آنها مي شود.

فوبياي شيطان و كودكان
ترس ها به صورت قابل توجهي در بين كودكان جوان رايج مي باشند، ولي بيشتر كودكان بدون داشتن هيچ نوع ترسي رشد مي كنند.

شياطين همانند لولو، مي توانند محدود به تلاش كودكان براي معنادار كردن دنياي غير قابل پيشبيني موجود در اطراف خودشان باشد. با اين وجود، در برخي از كودكان يك سري فوبياهاي واقعي ايجاد مي شود.

در صورتي كه ترس موجود در كودكتان به صورت غير معمول شديد باشد، يا در صورتي كه وي شروع به امتناع از انجام دادن مواردي كند كه در گذشته لذت بخش بوده اند و يا در صورتي كه ترس به مدت بيش از چند ماه به طول بكشد، حتما در مورد وضعيت كودك خودتان با يك پزشك مشورت بكنيد.

همچنين كودكان مي توانند نسبت به فيلم ها، كتاب ها، برنامه هاي تلويزيوني و بازي هاي ويدئويي حساسيت بيشتري داشته باشند.

فعاليت هاي كودك كوچك خودتان را تحت نظر داشته باشيد، و از مواردي كه بايد به صورت تنها تجربه كنيد، لذت ببريد. عقايد خودتان را بيان كنيد و با صداقت و به صورت ساده به سوالات آنها جواب بدهيد.

 

منبع :مقابله با فوبياي شيطان- روانپزشك خوب

ادامهـ مطلبـ
| ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۹:۳۶ | نگار
،

چگونگي صحبت با كودكان 3

در دو مقاله قبلي اين سايت در مورد چگونگي درست صحبت كردن با كودكان صحبت كرديم، در ادامه در اين مقاله نيز 5 نكته ديگر در رابطه با گفتگوي درست با كودكان و تعامل مناسب آورده شده است:

با ما همراه باشيد، مقالات مرتبط در زير آمده اند:

چگونگي صحبت با كودكان ۱

چگونگي صحبت با كودكان ۲

  رفتارهاي خوب را مدلسازي كرده و انتظار آن را داشته باشيد- رفتارهاي خوب در خانه يا هر جاي ديگري نبايستي اختياري باشند. اگر شما رفتارهاي خوب براي كودكان خود و هر فرد ديگري مدلسازي كنيد، آنها خواهند ديد كه رفتارهاي خوب مورد انتظار بوده و در يك سطح مداوم به نمايش گذاشته مي شوند. با آموزش گفتن موارد پايه اي مانند “لطفا” و “متشكرم” به كودكان خود قبل از اينكه بتوانند صحبت كنند، شروع كنيد. كودكان مستحق همان تقدير و احترامي هستند كه بزرگسالان با يكديگر به كار مي برند. آنها اغلب گفتار و رفتار والدين خود و پرستارهاي خود را تقليد خواهند كرد. به كودكان خود “لطفا” و “متشكرم” و “خواهش مي كنم” بگوييد همان گونه كه به هر فرد ديگري اينها را مي گوييد.
مهربان اما قاطع باشيد- اگر شما تصميم خود را در رابطه با موضوعي گرفته ايد، به آن بچسبيد. مطمئن شويد كه شما و شريكتان در رابطه با آن موضوع اشتراك نظر داريد و بر تصميم خود متحد باقي بمانيد. ممكن است كه كودكان آن تصميم را در همان لحظه دوست نداشته باشند، اما خواهند دانشت كه تصميم به قوت خود باقي خواهد ماند و ديگر با هيچ يك از شما در رابطه با تغيير آن اصرار نمي كند و يا هيچ كدام از والدين را عليه ديگري تحريك بازي نمي دهد. درخواست هاي خود را مهم جلوه دهيد و همانگونه صحبت كنيد كه منظورتان را مي رساند. درخواست با يك تن صداي نا مطمئن به كودكتان اين احساس را مي دهد كه شما كاري نداريد كه آيا درخواست شما را دنبال مي كند يا نه.
سوالات با انتهاي باز بپرسيد- اگر مي خواهيد كودكتان كمي بيشتر فكر كند و ذهنش را كمي بازتر كند، نياز است تا سوالاتي با انتهاي باز از آنها بپرسيد. سوالاتي كه با جواب هاي ساده ي “بله” و يا “نخير” نتوانند پاسخ داده شوند. اين سوالات ترغيب كننده گفتن بيشتر هستند، تا كودك عقايد و احساسات خود را به اشتراك بگذارد. به عنوان مثال، به جاي پرسيدن “آيا مهماني پيتر امروز خوش گذشت؟” به ايده هاي آنها پاسخ دهيد تا نشان دهيد كه شما به آنچه آنها قرار است بگويند علاقه مند هستيد و برايتان مهم هستند. به عنوان مثال “واقعا؟”، ” ميفهمم”، “در مورد…” و “جالب است”.
بررسي كنيد كه آيا كودكتان حرفهايتان را متوجه مي شود يا نه- اگر متوجه شديد كه از كودكتان پاسخي براي درخواست هايتان دريافت نمي كنيد و يا بخاطر دستوراتتان و يا مكالماتتان سر در گم شده اند، به ياد داشته باشيد كه درك آنها را قبل از پرداختن به موضوع بعدي را چك كنيد. از آنها بخواهيد هر آنچه گفته ايد را تكرار كنند. اگر نتوانستند شما خواهيد دانست كه مكالماتتان براي درك آنها بسيار طولاني و يا بسيار پيچيده است. سعي كنيد تا از انتخاب هايتان از لغات را با جملات ساده تر و كوتاه تر جايگزين كنيد.
آنچه كه مي خواهيد را با پيام هاي “من” توضيح دهيد- زماني كه از كودكتان مي خواهيد كاري را انجام دهد، در صورتي كه آنچه كه از آنها مي خواهيد را در قالب افكار و احساساتي با ارسال “پيام هاي من” توضيح دهيد، پاسخ بهتري دريافت خواهيد كرد. اين بسيار موثر تر استفاده از دستورات يا ارسال “پيام هاي تو” است. اين به كودك شما اين اجازه را مي دهد كه بداند كه رفتارش چه احساسي را به شما منتقل مي كند. كودكان گاهي اهميت نمي دهند كه رفتارشان چه تاثيري بر ديگران مي گذارد. با استفاده از اين استراتژي، اين به آنها كمك مي كند تا توجه بيشتري به اقداماتشان نشان دهند و مسئوليت بيشتري براي تغيير رفتارشان به آنها مي دهد. به عنوان مثال “من از تو مي خواهم كه به اينجا بيايي لطفا” بجاي “بيا اينجا” يا “من از تو ميخواهم كه به اليور هم نوبت بدهي” بجاي ” به اليور هم نوبت انجام بده” اين يك رويكرد نرم تر است و كودكاني كه تمايل به “لطفا” شنيدن دارند، به اين نوع از گفتار پاسخ بهتري نشان مي دهند. توصيف احساسات همچنين به كودكان كمك مي كند تا ببينند چرا بايستي اطاعت كنند. به عنوان مثال، “وقتي از مامان دور مي شوي، تو فروشگاه مي دوي و من نگران ميشم چون ممكنه گم بشي” از لغات “زماني كه تو … احساس مي كنم…. چون كه ….” استفاده كنيد.

 

منبع :چگونگي صحبت با كودكان 3- روانشناسي كودك

ادامهـ مطلبـ
| ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۷:۳۶ | نگار
،

تست ميزان هات بودن / توان جنسي شما به چه ميزان است؟

تست ميزان هات بودن يكي از تست هاي روابط زناشويي است و مي توانند جواب شناخت هرچه بهتر افراد از ميزان تمايلات جنسي و زناشويي آنها باشد.
اين  تست در دسته تست هاي روانشناسي قرار گرفته و مي تواند كمك بسيار زيادي را به افراد براي شناخت مطلوب ‌تر ويژگي ‌هاي جنسي خود بكند.
رابطه جنسي يكي از جنبه هاي جنس است كه مي تواند در هر فرد متفاوت باشد.
ميزان هات بودن همچنين مي تواند بسته به شرايط در زمان هاي مختلف تغيير كند.
تست هاي روان سنجي هات بودن زير به شما كمك مي كند تا خود را از لحاظ رفتار و انديشه هاي جنسي سنجيده و تعيين كنيد كه آيا شما تمايل زيادي داريد و شما نياز به كمك يك متخصص براي حل مشكل خود داريد يا يك فرد سالم مي باشيد.
البته تشخيص قطعي مسئوليت كارشناسان است.
اين تست مي تواند به راحتي ثبت تمايلات فرد مشخص نموده و اگر او و مشكلات خاصي در زندگي زناشويي وجنسي خود مواجه است آنها را به او گوشزد نمايد.
در پايان و پس از بررسي امتيازهاي داده شده افراد مي‌توانند نتيجه را نزد يك روانشناس برده و از او براي بهبود شرايط خود در هر زمينه ياري بطلبد.
منبع :
حبيبي بهاره , امان الهي عباس. بررسي رابطه بين صميميت و ميل جنسي با نشانه هاي افسردگي و رضايت زناشويي در زنان ۳ ماه تا ۲ سال پس از زايمان. طلوع بهداشت :   خرداد و تير ۱۳۹۵ , دوره  ۱۵ , شماره  ۲
هاشمي نژاد فاطمه سادات , روشن چسلي رسول, منتشلو سميه.  اعتباريابي پرسشنامه نشانه هاي آغازگر ميل جنسي (CSDS).  روانشناسي باليني و شخصيت (دانشور رفتار :   بهار و تابستان ۱۳۹۵ , دوره  ۱۴ , شماره  ۱
سؤالات روانشناختي اعتياد جنسي و ميزان هات بودن را بخوانيد و پاسخ دهيد:
۱٫آيا شما مجلات خاص جنسي را خريداري مي كنيد يا مايل به استفاده از اين سايت ها و شبكه ها هستيد؟
معمولاً
نه
گاهي
۲٫آيا شما مشتاق به رابطه جنسي هستيد؟
معمولاً
نه
گاهي
۳٫آيا رفتار جنسي غيرعادي را خودتان احساس مي كنيد؟
معمولاً
نه
گاهي
۴٫آيا همسرتان در مورد رفتار جنسي شما شكايت دارد ؟
معمولاً
نه
گاهي
۵٫آيا معمولا در مورد رفتار جنسي خود احساس بدي داريد؟
معمولاً
نه
گاهي
۶٫آيا شما خود را از رفتار جنسي خود را از شريك زندگي خود پنهان كرده ايد؟
معمولاً
نه
گاهي
۷٫آيا تا كنون در زندگي خانوادگي خود با رابطه جنسي مواجه شده ايد؟
معمولاً
نه
گاهي
۸٫آيا شما مي توانيد رفتار جنسي خود را متوقف كنيد، حتي اگر شما مي دانيد كه كار شما نامناسب است؟
معمولاً
نه
گاهي

ادامهـ مطلبـ
| ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۴:۵۱ | نگار
،

جستجوگر


درباره ما

رمزینه بارکد


آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 8
بازديد كل : 229

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان